Scroll to top

Methodologie

Afhankelijk van de vraag die uw kantoor bezighoudt bieden wij u de gepaste aanpak uit ons aanbod van diensten, gaande van coaching tot strategisch advies

Vermenigvuldiging van de effecten

Of het nu gaat om het verbeteren van de kwaliteit van uw dienstverlening,om uw marktpositionering, de tevredenheid of loyauteit van uw klanten of medewerkers, of om de verbetering van uw prestaties en winstgevendheid, deze verschillende dimensies zijn altijd met elkaar verbonden. Het aanpakken van één element zal steeds een positief effect hebben op de andere.

Een ‘agile’ methodologie die de collectieve intelligentie mobiliseert

Wij geven de voorkeur aan een “agile” benadering, boven een abstracte analyse gevolgd door een mechanische uitrol (al te vaak losgekoppeld van de werkelijkheid). Onze aanpak bestaat erin u stap voor stap vooruit te laten gaan, zo dicht mogelijk bij uw meest concrete behoeften (“quick wins”).

Graag stellen we ook de collectieve intelligentie centraal in onze aanpak, intelligentie die we weten te mobiliseren, te begeleiden en te vertalen naar concrete oplossingen die u vooruithelpen, samen.

De fundamenten van onze aanpak

Een strategische visie, specifieke indicatoren, onmiddellijke actie, en het engagement van iedereen

Een duidelijke strategische visie: wat willen we samen doen? Waarom en hoe?

Wie zijn we en wat streven we na? Wat zijn onze sterke punten, verbeterpunten, kansen om te grijpen en bedreigingen om in het oog te houden? En van daaruit, welke strategie gaan we volgen om onze doelen te bereiken?

Onmiddellijke, concrete, en volgehouden actie:

Het is de actie die altijd het verschil maakt tussen een perfect plan en bewezen succes.

Het is op basis van ervaring, en niet op loutere gedachten, dat men kan verbeteren, via “feedback loops”, gebaseerd op de ervaring van de advocaten, hun medewerkers en hun klanten.

Het zijn de processen, de manieren om waarde te leveren in het algemeen, die gemodelleerd moeten worden om ze te kunnen verbeteren.

Specifieke indicatoren:

Het is belangrijk om te kunnen meten wat men doet. Daarom is het noodzakelijk om gekwantificeerde prestatie-indicatoren te definiëren.

De mobilisatie en het engagement van iedereen

De kern van elk succes is de menselijke component.

Zonder de deelname en inzet van iedereen in het kantoor is elk project tijdelijk en zal de aanvankelijke energie opdrogen.

Onze beloften

  • Absolute vertrouwelijkheid
  • U nooit tijd doen verliezen, maar omgekeerd u tijd doen winnen.
  • “We will keep it fun”
  • We zullen u geen kinderachtige spelletjes voorstellen.