Wij ondersteunen en adviseren advocaten en advocatenkantoren op alle strategische en bestuursgebieden.
Werkdomeinen:
Organisatie en structurering van de associatie
Leiderschap en teammanagement
Overname firma of klantenportefeuille, fusie
Business development, branding en marketing
Klantgerichtheid
Optimalisatie van processen, efficiëntie en performantie
Missie, visie, gedeelde waarden
Loopbaan coaching (inclusief toegang tot het partnerschap)
Human resources: beloningsbeleid, rekrutering, diversiteit
Bedrijfsmodel - alternatieve prijs- en factureringsmodellen - winstgevendheid
Innovatie - Design Thinking
Prestaties
Coaching
Individueel
Collectief
Trusted advisor
Deelname aan werkgroepen
Deelname aan de raad van bestuur
Expertise
Diagnose en strategische aanbevelingen
Debatconferenties
Opleidingen en workshops
Facilitering en collectieve intelligentie
Animatie van vennotenretraites
Animatie van teamsessies
Voorbeelden
Missie/visie/waarden
“We willen samen nadenken over ons gemeenschappelijke “Waarom”, en onze associatie nieuw leven inblazen”
(seminarie beroep doende op de collectieve intelligentie van het kantoor, vaststelling van prioriteiten vertrekkend vanuit het gemeenschappelijke “Waarom”, opvolging van de aldus gedefinieerde projecten)
Innovatie
“We willen luisteren naar de behoeften van onze klanten en onze diensten aanpassen”
(interview met “key accounts”, presentatie en brainstormworkshop, prioriteiten bepalen, opzetten taskforces ter concretisering, testen, bijsturen )
Partnerschap / HR / Vertrouwen en samenwerking
“We willen onze methode van winstverdeling tussen partners herzien”
(individuele interviews met de partners, facilitering van workshops om de partners op één lijn te brengen met de nieuwe integratiemechanismen, monitoring van de implementatie)
“We hebben behoefte aan nieuwe profielen, maar missen daarvoor een duidelijke visie”
(detectie van behoeften, definities van profielen, beoordeling van kandidaten)
Partnerschap / leiderschap
“Medewerkers klagen over het gedrag van bepaalde partners. We zijn bang ze te verliezen”
(debatconferentie over teammanagement, 360 ° assessment, individuele coaching trajecten, moderatie van teamvergaderingen)
Bedrijfsmodel
“Onze afdeling X is niet winstgevend. Hoe dit verhelpen
(analyse van de waardecreatieketen en boekhoudkundige gegevens, klantendatabase, evaluatie van ingezette middelen en verkregen resultaten, presentatie en discussieseminarie, optimalisatie van het bedrijfsmodel)
Klantgerichtheid
“We weten niet wat onze klanten van ons vinden
(implementatie van een methode om klanten feedback te verzamelen, feedbackseminarie en vertaling naar concrete aanpassingen)
Business development
“Veel van onze geassocieerde medewerkers zijn getalenteerde experts, maar worstelen met Business development. Hoe kunnen we ze steunen? »
(workshop voor het delen van “best practices”, individuele coaching trajecten)
Marketing et branding
“We willen ons imago moderniseren / we willen ons imago herdefiniëren na een fusie”
(brainstormen rond de nieuwe identiteit, definitie van het “brand idea”, marktpositionering, implementatiestrategie)
“We zijn niet bekend bij jongeren en hebben moeite met rekruteren”
(seminar collectieve intelligentie rond de identiteit en het merkimago van het bedrijf, definitie van ontmoetings- en communicatiemogelijkheden om jonge kandidaten beter te bereiken)
Organisatie/optimalisatie van de processen
“We willen onze kosten verlagen en de kwaliteit verhogen”
(in kaart brengen van de processen – menselijke en technologische – voor waardecreatie en ondersteuning, identificatie van waardeverlies punten, corrigerende maatregelen)
“We willen onze besluitvormingsorganen verbeteren om snellere en beter geïnformeerde beslissingen te nemen”
(analyse van de werking van de organen, interview met partners, interactief seminar voor feedback en reflectie)
Inclusie/diversiteit
“Onze klanten bekritiseren ons vanwege het gebrek aan diversiteit in de profielen van onze partners en senior medewerkers. Om deze reden verliezen we pitches. Hoe te reageren?”
(Werken aan de bedrijfscultuur: wat zijn concreet de gedragingen die worden gewaardeerd en beloond binnen de associatie? Anonieme individuele interviews, presentatie- en discussieseminars, omzetting van ideeën in concrete, zichtbare en meetbare acties)